Edukacja
Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. ICT) nie mógł pozostać bez wpływu na proces edukacyjny. Upowszechnienie się mediów elektronicznych pozwoliło na szerokie stosowanie tak zwanej edukacji interaktywnej.
Polega ona na upodobnienie uczenia się do procesu badawczego, maksymalnie angażując uwagę i aktywność ucznia, dając mu możliwość wyboru własnej drogi dochodzenia do wiedzy. Skuteczność tej metody nauczania jest znacznie większa niż tradycyjny proces, co potwierdzają nauczyciele. Również uczniowie pozytywnie reagują na nową technologię, wspierającą proces uczenia się.
Pojawienie się pandemii koronawirusa i będący jej następstwem lockdown spowodował nagle potrzebę przeniesienia całego procesu nauczania na platformy internetowe. Na obecną chwilę trudno jednoznacznie ocenić, czy odbyło się to bez uszczerbku dla procesu edukacyjnego. Faktem jest natomiast, że możliwość kontynuowania nauki online była lepszym rozwiązaniem niż alternatywa w postaci przymusowych „koronawakacji”.